marketing

Jeśli masz swój własny sklep internetowy, to z pewnością wiesz, że jego optymalizacja i pozycjonowanie to właściwie konieczność. Pozostaje tylko pytanie, jak podejść do tej kwestii – zająć się nią samodzielnie, czy zlecić ją agencji? Przedstawiamy najważniejsze informacje związane z tym tematem!

Pozycjonowanie sklepów internetowych – specyfika

Wszystkie zasady SEO zachowują swoją ważność przy pozycjonowaniu sklepów internetowych. Jednocześnie kilka aspektów całego procesu ma w tym wyjątkowym przypadku, jakim jest witryna e-commerce, szczególne znaczenie.

Pierwszym z nich jest dobór właściwych fraz do pozycjonowania. Ich research powinien być bardzo drobiazgowy i uwzględniać jak najwięcej słów kluczowych (również tych z tzw. długiego ogona), których konsumenci używają, aby wyszukać produkty lub usługi takie jak te oferowane przez Ciebie. Zamieszczając treści w witrynie należy pilnować, by nie pozycjonować różnych podstron na tę samą frazę, bo dojdzie wtedy do tzw. kanibalizacji oraz gwałtownych wahań pozycji.

Jeśli chodzi o content na stronie e-commerce, to podstawą są oczywiście opisy: kategorii, podkategorii i produktów, a także zdjęcia przedstawiające sprzedawane towary. Innym bardzo istotnym elementem pozycjonowania sklepów internetowych jest blog. Umożliwia on m.in. dalsze wysycanie strony frazami kluczowymi oraz rozbudowanie linkowania wewnętrznego. Poza wzmocnieniem SEO blog pozwoli Ci również kreować swój wizerunek jako eksperta oraz tworzyć wokół marki społeczność.

Kolejną sprawą specyficzną dla pozycjonowania sklepu internetowego jest duplikacja treści, nieuchronna w przypadku opisów produktów różniących się np. jedynie kolorem czy rozmiarem. Doskonale wiadomo, że zdublowany content nie sprzyja osiąganiu wysokich pozycji, na szczęście w tym przypadku rozwiązaniem jest tag „canonical”. Jego wdrożenie w e-sklepie jest właściwie nie do uniknięcia.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – wsparcie agencji

Jaki widzisz, pozycjonowanie sklepu internetowego to zadanie wymagające specyficznego podejścia – dlatego możesz sobie z nim nie poradzić, nawet jeśli orientujesz się w ogólnych regułach obowiązujących w SEO. A ponieważ w przypadku e-sklepów dobra widoczność jest nieodłącznie związana z rentownością, więc chyba nie warto ryzykować.

Nawiązując współpracę ze sprawdzoną agencją SEO możesz liczyć na to, że zatrudnieni tam specjaliści ds. optymalizacji i pozycjonowania:

  • Przeanalizują Twoją witrynę z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi SEO,
  • Zinterpretują otrzymane w ten sposób dane, a następnie przełożą je na konkretne działania optymalizacyjne,
  • Zaprezentują całość w postaci czytelnego raportu,
  • Zaoferują konsultacje i pomoc w rozwiązaniu napotkanych problemów,
  • Będą nadzorować proces wdrażania zmian,
  • Przygotują rekomendacje dotyczące tworzenia contentu,
  • Będą reagować na spadki pozycji strony i zaproponują odpowiednie działania zaradcze.

Powierzenie pozycjonowania sklepu internetowego ekspertom to kompleksowe wsparcie, optymalne wykorzystanie budżetu, a przede wszystkim wyniki w postaci wspięcia się witryny na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.