Jednym z częściej wymienianych w firmie urządzeń są smartfony. Dynamicznie rozwijająca się branża technologii mobilnych oferuje coraz lepsze modele i rozwiązania technologiczne. Stale zoptymalizowane podzespoły, polepszana funkcjonalność i ergonomia sprawiają że przedsiębiorstwa decydują się na stałą optymalizację co zwykle oznacza ich wymianę na nowe. Niekiedy co roku lub dwa lata wymieniane jest tysiące służbowych telefonów pracowników. A co z już nie potrzebnymi. Zwykle traktowane są jako problem tymczasem to nadal sprawne urządzenia i przy odrobinie wysiłku można je ponownie sprzedać i odzyskać część zainwestowanych pieniędzy. Od czego zacząć ?
Audyt techniczny i inwentaryzacja:
Warto sprawdzić w jakim stanie są niepotrzebne w firmie smartfony. Czy są sprawne, jakie mają uszkodzenia. Audyt techniczny pozwoli podjąć decyzje czy telefon nadaje się do dalszej eksploatacji czy wymaga napraw. Ewentualnie jasno wskaże, które urządzenia nie warto dłużej trzymać i należy je oddać do recyklingu. Przygotowanie finalnej listy urządzeń z wskazanie, które możemy sprzeda a które trzeba definitywnie zlikwidować ułatwi nam dalsze działania. Odkup sprzętu tym również się zajmujemy.
Usunięcie danych wrażliwych firmy.
Tak w smartfonach mogą być przechowywane dane wrażliwe firmy. Zapisane w pamięci telefonu adresy, numery PESEL, pliki, bazy czy korespondencja służbowa – wszystkie mogą zawierać informacje sensytywne. Pozostawienie ich mogłoby doprowadzić do ich odczytania przez osoby nieupoważnione. Zwłaszcza jeżeli planujemy sprzedaż używanych w firmie telefonów usunięcie danych wrażliwych będzie konieczne. Nie wystarczy wciśnięcie guzika delete. To nie oznacza usunięcia danych elektroniczny przechowywanych w pamięci telefonu. Trzeba je nadpisań stosują specjalistyczne oprogramowanie. Najlepiej zlecić to zadanie specjalistom. Zewnętrzne firmy posiadają wiedzę i technologie, które pozwalają na skuteczne nadpisanie. Dodatkowo zapewniają raport potwierdzający, który da nam pewność co do skuteczności tych działań. W przypadku kontroli w firmie pozwolą dowieść, że dane klientów lub pracowników zapisane w mobilnych urządzeniach zostały właściwie zabezpieczone. Zapraszamy do firmy selkea.pl.
Ponowna sprzedaż używanych telefonów.
Obecnie rynek używanych urządzeń mobilnych w tym smartfonów bardzo się rozwija. Jest spore zainteresowanie zakupem telefonów zwłaszcza po zakończeniu ich eksploatacji w firmach. Zarówno indywidualni jak i biznesowi klienci poszukują tego rodzaju produktów i chętnie inwestują , często spore środki właśnie w takie produkty. Warto więc przygotować używane smartfony służbowe i ponownie je sprzedać,. Najlepiej w tej kwestii podjąć współpracę z firmą specjalizująca się w skupie i późniejszej sprzedaży lub pośredniczącej w sprzedaży. To nie tylko znaczna oszczędność czasu ale również sposób na odzyskanie większej ilości zainwestowanych wcześniej w zakup środków. Doświadczeni pośrednicy wiedzą jaka jest realna wartość używanego smartfonu i posiadają skuteczne kanały dystrybucji. Dodatkowo pomogą przygotować urządzenia do sprzedaży zarówno na poziomie audytu technicznego jak i inwentaryzacji. Zadbają też o dane wrażliwe i usuną je we właściwy sposób.