Ścianki reklamowe to jedna z popularniejszych form przedstawiania swojej firmy, loga, produktu lub hasła, które w danym czasie obowiązuje w ramach prowadzonej kampanii. Ich powszechność bierze się stąd, że są łatwe w montażu, bez problemu zrobi to jedna osoba, można je przewozić bezpiecznie w transporcie, a także wymieniać poszczególne jej elementy, jeżeli zaistnieje taka potrzeba. Dzięki temu każdy kto prowadzi firmę, organizację, a nawet jednoosobową działalność korzysta z tej formy reklamy. Dzięki czemu w wielu miejscach możemy spotkać się różnymi odmianami i ekspozycjami.
Ścianki reklamowe wykorzystywane są również przez konkretne osoby lub partie polityczne. Zdarza się, że podczas lokalnych wydarzeń, odwiedza je marszałek województwa, senator, czy poseł. Jeżeli dobrze się w tym czasie rozejrzymy, to zapewne zdarzy się nie raz, że trafimy na ich wizerunek lub logo instytucji, którą reprezentują w postaci właśnie ścianki reklamowej. Daje to wbrew pozorom ogromne możliwości. Ponieważ bez względu na to, czy konkretna osoba jest widziana fizycznie, czy nie, to na pewno jej ścianka reklamowa będzie przypominać o tym, że gdzieś jest w pobliżu lub przynajmniej patronuje konkretnemu wydarzeniu lub się z nim identyfikuje.
Ścianki reklamowe wzmacniają przekaz
Ścianki reklamowe widoczne są również podczas różnego rodzaju transmisji telewizyjnych. Szczególnie wtedy, kiedy widzimy, że prowadzący łączy się z rozmówcą za pomocą Internetu. Nie tylko oczywiście w ten sposób. Mogą to być również bezpośrednie relacje z konkretnego wydarzenia. Otóż czy to organizatorzy, burmistrzowie, właściciele stoisk, lokalni politycy chętnie występują właśnie na tle takich ścianek reklamowych. Dzieje się tak, ponieważ pozwala to wzmacniać swój przekaz, ewentualnie przypomnieć, że dana osoba reprezentuje konkretną organizację. Dzięki temu mamy do czynienia co najmniej z podwójnym przekazem. Z jednej strony słuchamy tego, co mówi osoba przed ekranem, z drugiej strony przemawia do nas logo lub hasło, które pojawia się w tle.
Każdy wystawca się wyróżnia
W przypadku ścianek reklamowych najczęściej spotkamy się z nimi na takich wydarzeniach, jak targi, wydarzenia sportowe, konferencje, lokalne spotkania, festiwale itp. Za każdym razem będziemy mieli do czynienia z tym samym przeznaczeniem. I nawet, jeżeli spojrzelibyśmy na to zjawisko z większej perspektywy, widząc, że takich ścianek reklamowych na tego rodzaju eventach jest całkiem sporo, to okaże się, że wszystkie one są tam potrzebne i w żaden sposób nie gubią się w tłumie. Przeciwnie, właśnie dlatego, że jest tam sporo tego rodzaju reklam i jeszcze więcej osób, to właśnie ścianki reklamowe pozwalają wyróżnić się każdemu z wystawców.