social media marketing

Aby odnieść sukces w biznesie (niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, nawet salony fryzjerskie, apteki czy siłownie reklamują się w Sieci), konieczne jest zaistnienie w mediach społecznościowych. Choć nie jest to stwierdzenie rewolucyjne i wiele firma od dawna prowadzi skuteczne kampanie promocyjne, mniejsi przedsiębiorcy jednak nadal mają kłopot z odnalezieniem się w Internecie. Sprawdź, co możesz zrobić, aby zapobiec takiej sytuacji.

Jeden: niech Cię znajdą na Facebooku

Klientki, przed wybraniem się do skorzystaniem z usługi, sprawdzają, co o nim piszą w Internecie, najczęściej w mediach społecznościowych, opinie innych, którzy skorzystali z nich już wcześniej. Profil na Facebooku to cel większości użytkowników. To tam znajduje się kopalnia wiedzy o ich przyzwyczajeniach, zainteresowaniach, życiu osobistym czy problemach, których rozwiązania szukają. To od social media marketingu rozpoczyna się proces rozpoznawania marki, kreowania wizerunku, zyskiwania uznania i przychylności konsumentów. Zadawaj pytania i odpowiadaj na wątpliwości. Buduj zaufanie, będąc blisko swoich potencjalnych klientów. 

Dwa: daj się zobaczyć na Instagramie

Gdy już znajdą informacje o Tobie albo o Twojej firmie, Internauci mogą planować podzielić się tą informacją – w zależności od jej wartości i użyteczności. Dużo chętniej przekazywane dalej są treści w formie atrakcyjnej wizualnie, której przyswojenie zajmuje znacznie mniej czasu. Jeżeli chcesz zwiększyć zainteresowanie i konwersję swoich postów, postaw na wideo, transmisje na żywo, infografiki, a dopiero w dalszej kolejności na długie poradniki z dużą ilością tekstu. 

Trzy: trafiaj do konkretnej grupy

Social media marketing daje Ci możliwości wybrania konkretnej grupy, do której będziesz kierować swoje działania promocyjne, a tym samym polepsza odbiór przekazu. Facebook, Instagram czy LinkedIn posiadają narzędzia pozwalające na ustalenie, jakich użytkowników przyciąga portal, o jakich godzinach, w jakiej liczbie, po jakie treści. Po analizie wszystkich tych informacji można uzyskać obraz ułatwiający stworzenie strategii reklamowej i promocyjnej. 

Kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych jest przekazywanie wartościowych treści, ale w sposób przystępny, nienachalny i przede wszystkim połączony z możliwością udostępniania postów. Tak właśnie buduje się zasięg, który następnie przedkłada się na ruch na stronie firmowej. Konsumenci korzystają z Facebook zarówno w celach biznesowych, jak i rozrywkowych, dlatego należy odpowiednio zaplanować czas promocji produktów. Jest to również niepowtarzalna szansa, aby szybko i bezpośrednio dotrzeć do klienta, zanim ten znajdzie rozwiązanie swojego problemu u konkurencji.