Branża turystyczna to jeden z tych sektorów, które na pozycjonowaniu stron www mogą zyskać najwięcej. Jest to szansa na choć częściowe uniezależnienie się od wiodących porównywarek ofert noclegowych i tym samym zyskanie większego wpływu na sposób prezentowania oferty firmy. Co warto wiedzieć, zlecając pozycjonowanie hotelu, agroturystyki lub apartamentu?
Czym jest pozycjonowanie stron? Dlaczego jest potrzebne?
Pozycjonowanie jest usługą, którą pokrótce można określić jako reklamę w wyszukiwarce Google. Nie jest to jednak reklama w wynikach sponsorowanych wyszukiwarki, gdzie właściciel firmy płaci za każde kliknięcie użytkownika w link do strony. Przeciwnie, jest to reklama w wynikach niesponsorowanych, zatem tych, do których użytkownicy mają większe zaufanie. Te kliknięcia są zupełnie darmowe, a jedyny koszt, jaki musi ponieść firma w związku z korzystaniem z pozycjonowania, to ten związany z profesjonalną obsługą agencji SEO.
Pozycjonowanie stron internetowych jest w branży turystycznej niezwykle potrzebne, ponieważ wyszukiwarka jest jedną z wiodących metod, z których korzystają użytkownicy poszukujący noclegu w określonym mieście lub okolicy. Nie należy lekceważyć tej formy promocji, gdyż umożliwia ona zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa, stymulację ruchu organicznego na stronie www firmy i zmniejszenie jej zależności od zewnętrznych portali bookingowych.
Jak pozycjonować hotel, pensjonat lub apartament do wynajęcia?
Celem skutecznego pozycjonowania jest docieranie dokładnie do tych użytkowników, którzy poszukują określonego typu ofert i mogą stać się ich nabywcami, pracując tym samym na realizację wyników sprzedażowych danego przedsiębiorstwa. Duży ruch organiczny nie jest celem samym w sobie, jeśli nie idzie za nim konwersja, czyli skłonienie odwiedzających stronę do określonej czynności (dokonania zakupu, rezerwacji etc.). Z tego względu w przypadku usług turystycznych największy sens ma pozycjonowanie lokalne, które zwiększa widoczność strony obiektu dla fraz kluczowych, jakie łączą się z daną lokalizacją.
Działa to podobnie w każdej branży. Jeśli strona www, jaką pozycjonuje agencja SEO, prezentuje ofertę pensjonatu w Gdańsku i ma docierać do turystów i klientów biznesowych, którzy będą szukać noclegu w tej lokalizacji, odpowiednią frazą kluczową do pozycjonowania będzie np. “pensjonat Gdańsk”. Analogicznie działa to w branży SEO. Gdy agencja SEO szuka klientów z okolic Trójmiasta, będzie promować się w wyszukiwarce na hasło pozycjonowanie Gdańsk.
Korzyści pozycjonowania w branży turystycznej
Największą korzyścią, jaką może odnieść obiekt hotelowy lub noclegowy z pozycjonowania swojej strony www, jest zwiększenie zainteresowania ofertą. Zdecydowana większość obiektów tego rodzaju stawia dziś przede wszystkim na sprzedaż swoich usług poprzez portale bookingowe, w których obecność wiąże się ze znacznymi i regularnymi kosztami, jak również koniecznością spełnienia szeregu restrykcyjnych warunków. To wszystko powoduje, że coraz więcej przedsiębiorców turystycznych szuka alternatyw dla tej formy reklamy.
Pozycjonowanie jest wręcz idealne dla tej grupy, ponieważ daje znacznie większą swobodę docierania do klienta, zapewnia trwałe rezultaty, umożliwia też nieograniczone możliwości ekspansji poprzez dodawanie do planu kolejnych słów kluczowych. Warto zainwestować w tę metodę promocji strony, gdy firma chce uzyskać większą niezależność od pośredników i czerpać maksymalne korzyści ze swojej działalności.