dobry sklep internetowy

Okazuje się, że już 70% użytkowników sieci regularnie robi zakupy w sklepach online. Nabywanie produktów za pośrednictwem internetu jest dzisiaj łatwe, szybkie i wygodne, a potencjalny klient może liczyć na atrakcyjne ceny, nierzadko darmową dostawę i bezpłatne zwroty. W ostatnim czasie branża e-commerce przeżywa wzmożony rozwój, zauważa się znaczny wzrost liczby e-sklepów, które w swoim asortymencie mają odzież. Jaka powinna być witryna www sklepu z ubraniami, aby zakupy przebiegały w pełnym komforcie? Konsumenci mają już w tym zakresie spore wymagania. Poznaj je.

Szeroki asortyment z podziałem na kategorie

Jedną z zalet zakupów przez internet, jest dostęp do znacznie szerszej oferty sklepu. E-sklepy nie są ograniczone powierzchnią, tak jak butiki stacjonarne, dzięki czemu mogą oferować znacznie więcej produktów. To z kolei może sprawiać pewien problem z wyszukaniem odpowiedniego elementu garderoby. Aby tego uniknąć, dobry sklep modowy w sieci powinien prezentować poszczególne ubrania zgodnie z kategoriami, na przykład “kolekcje”, “odzież damska”, “odzież męska”, jak również z podziałem na konkretny rodzaj ubioru typu “odzież wierzchnia”, “koszule” albo “spodnie”.

Ponadto, wpływ na większą sprzedaż ma odpowiednia prezentacja produktów. E-sklepy powinny zamieszczać nie tylko zdjęcia katalogowe poszczególnych części garderoby, ale także ich szczegółowe opisy wraz ze składem materiału, z którego zostało wykonane ubranie czy dostępną rozmiarówką i tabelą rozmiarów. Świetnym przykładem sklepu online, który stosuje takie wytyczne, jest https://butik.paprockibrzozowski.com/.

Ponieważ podczas zakupów odzieży duże znaczenie ma atrakcyjność wizualna ubrań, sklep online powinien mieć estetyczną szatę graficzną, a jego oferta zawierać wyroby zgodne z najnowszymi trendami mody. Poprzednie kolekcje ubrań powinny znaleźć się w kategorii “outlet” albo “promocje” i być sprzedawane w niższej cenie.

Intuicyjny koszyk zakupowy

Zakupy internetowe muszą być wygodne, dlatego klient ma mieć możliwość rezerwacji wybranych ubrań w koszyku zakupowym. Jego zawartość powinna być łatwa do edytowania, a w formularzu realizacji transakcji powinno znaleźć się miejsce na wpisanie kodu rabatowego. Warto wiedzieć, że sklepy online znacznie częściej organizują specjalne promocje cenowe albo specjalne akcje obniżek cen wybranych produktów lub całego asortymentu.

Co istotne, podczas procesu zakupowego uwagę zwraca się również na jakość korzystania z platformy internetowej sklepu odzieżowego. Potencjalny użytkownik wymaga sprawnego działania witryny i przetwarzania danych. Jeśli podstrona ładuje się dłużej, niż 3 sekundy, klient najczęściej rezygnuje z zakupów. Jak widać, aspekty techniczne e-sklepu są równie ważne, co te estetyczne.

Dogodny wybór płatności i formy dostawy

Użytkownicy sieci doceniają opcję realizowania zakupów przez internet, ponieważ zamówienia szybko trafiają pod wskazany adres. Potencjalny klient chce mieć opcję wyboru płatności za zakupy, również ze wskazaniem możliwości płatności “za pobraniem”. Coraz większą popularnością cieszą się też płatności BLIK.

Ponadto, to klient wskazuje adres dostawy oraz preferowaną formę dostarczenia zamówienia. Dzisiaj z reguły wybierana jest opcja odbioru paczki w paczkomacie lub dowóz zakupów kurierem.