Zadowolony pracownik jest bardziej wydajny, dlatego warto inwestować zarówno w atmosferę miejsca pracy, jak i niezbędne wyposażenie. Na jakie elementy zwrócić uwagę w urządzaniu biura, by podnieść komfort pracy i zwiększyć satysfakcję zespołu?
Przestrzeń osobista w miejscu pracy
Priorytetem każdego pracodawcy powinno być to, aby pracownik poczuł się w miejscu pracy jak “u siebie”. Pomaga w tym możliwość personalizacji swojego biurka, a także prywatna przestrzeń na rzeczy osobiste. Oczywiście dostęp do szafki pracowniczej na odzież wierzchnią jest dużym atutem, ale warto zadbać o to, by pracownik miał również możliwość korzystania z podręcznego schowka w pokoju, w którym pracuje. Może to być np. zamykana szafka lub szuflada biurka, która ułatwia przechowywanie notatek, zdjęć rodzinnych czy ulubionych słodyczy. Taka z pozoru drobna uprzejmość wobec zespołu może wpłynąć na wygodę pracy.
Dostęp do artykułów biurowych
To niby zupełna błahostka, a jednak wielu pracodawców dość często zaniedbuje ten element. Przerwy w dostawie papieru do drukarki, karteczek samoprzylepnych lub zszywek to drobnostka, która może rodzić frustracje. Jeśli pracownicy przynoszą takie akcesoria z domu, by ułatwić sobie pracę, managerowi biura powinna zaświecić się czerwona lampka. Podstawowe wyposażenie biura ma ogromne znaczenie w odpowiedniej organizacji pracy – jego brak odbije się przede wszystkim na firmie i jej wynikach. Ciężko motywować pracowników, którzy regularnie muszą przypominać pracodawcy o zakupie tonerów do drukarki czy znaczków pocztowych. Jeśli w firmie występuje problem z zapewnieniem ciągłości dostaw tych artykułów, warto wyznaczyć osobę do kontaktu z https://www.dalimex.pl/, która w ramach obowiązków zadba o to, by takie sytuacje już się nie powtarzały.
Odpowiednia atmosfera to klucz do sukcesu
Kolejnym zaniedbywanym elementem jest… atmosfera pracy, na którą składają się takie detale jak np. dźwięk lub temperatura powietrza. Każdy z tych aspektów, umiejętnie wykorzystany, może zwiększyć zadowolenie kadry pracowniczej i zwiększyć jej wydajność. Klimatyzacja latem i efektywne ogrzewanie zimą to absolutna podstawa, aby pracownicy byli w stanie dać z siebie wszystko w ramach etatu. Rozsądnym pomysłem jest również ustalenie z pracownikami kwestii muzyki – jeśli zespół lubi pracować przy dźwiękach radia, nie ma powodów, by pracodawca to uniemożliwiał.
Aby korzystnie wpłynąć na nastrój kadry, można też postawić na wprowadzenie odrobiny zieleni do biurowej przestrzeni. Rośliny doniczkowe nie tylko mogą poprawić jakość powietrza, ale też stwarzają bardziej przytulną, “domową” atmosferę i mają pozytywny wpływ na koncentrację. To szczególnie ważne w pracy umysłowej, więc wszelkie działania pracodawcy, jakie poprawiają ten parametr, są jak najbardziej mile widziane.