hotelowa recepcja

Tuż po przyjeździe do hotelu warto doprecyzować kilka kwestii, które mogą przydać się w trakcie całego pobytu. Najlepszym momentem na uzyskanie informacji np. o usługach dodatkowych i zasadach obowiązujących w obiekcie jest check-in. Podpowiadamy, o co można zapytać recepcjonistę podczas meldowania się, by czas spędzony w hotelu był komfortowy i upłynął w spokojnej atmosferze.

Najważniejsze informacje związane z pobytem w hotelu

Goście odwiedzający dany hotel po raz pierwszy mogą mieć wiele wątpliwości dotyczących pobytu. Odpowiedzi na większość pytań znajdują się w regulaminie hotelowym, z którym należy zapoznać się jeszcze przed zameldowaniem się i uzyskaniem klucza do pokoju. W tym dokumencie przedstawiono wszystkie najważniejsze prawa i obowiązki gości oraz personelu – można znaleźć w nim informacje np. o godzinach obowiązywania ciszy nocnej, możliwości palenia wyrobów tytoniowych na terenie obiektu czy zasadach opłacania minibaru. Dodatkowe nieścisłości warto natomiast doprecyzować podczas bezpośredniej rozmowy z pracownikiem:

  • goście, którzy zarezerwowali nocleg ze śniadaniem, powinni upewnić się, od której godziny otwarta jest restauracja oraz w jakiej formie serwowane są posiłki (np. szwedzki stół, dania z karty, room service). Można też zapytać, czy hotel oferuje możliwość pakowania śniadań na wynos – taka opcja jest szczególnie przydatna dla osób, które planują cały dzień intensywnego zwiedzania i chcą zabrać ze sobą zdrową przekąskę;
  • klienci zainteresowani usługami dodatkowymi powinni już podczas check-in sprawdzić, w jaki sposób można korzystać ze SPA, sauny, gabinetu masażu, siłowni, basenów itp. Krótka rozmowa z recepcjonistą pomoże uniknąć rozczarowania, które mogłoby spotkać gości niewłaściwie przygotowanych do wizyty w strefie relaksu (jeśli okazałoby się, że np. na niektóre zabiegi trzeba się wcześniej zapisać bądź zabrać ze sobą odpowiedni strój);
  • rodziny podróżujące z dziećmi mogą zapytać, jakie udogodnienia dla najmłodszych znajdują się w hotelu. Takie kwestie jak np. wypożyczenie łóżeczka albo krzesełka do karmienia zazwyczaj są podejmowane na etapie rezerwacji, jednak w momencie check-in warto dopytać o plac zabaw i zniżki w strefach dodatkowych;
  • klientom odwiedzającym hotel razem ze zwierzętami przydadzą się informacje, jak daleko jest do najbliższego parku, do jakich pomieszczeń na terenie obiektu nie można wchodzić ze zwierzęciem (często taki zakaz obowiązuje w restauracjach) oraz w jakich miejscach są umieszczone miski z wodą. Należy też dowiedzieć się, czy pupil może zostać sam w pokoju;
  • klienci, którzy chcą zaprosić do pokoju gości z zewnątrz, powinni zapytać w recepcji, w jaki sposób takie odwiedziny zorganizować. W większości hoteli nie trzeba nikogo informować o odwiedzinach, jeśli osoby niezameldowane w obiekcie opuszczą go przed ciszą nocną. W innym wypadku klienci hotelu muszą liczyć się np. z koniecznością uiszczenia opłaty za dokwaterowanie.

W czym pomoże recepcjonista, a w czym concierge?

Z prośbą o wyjaśnienie niejasnych kwestii można zgłosić się nie tylko do recepcjonisty, ale również do pozostałego personelu. Pracownik Amber Hotelu z Gdańska komentuje: Źródłem informacji o atrakcjach turystycznych jest concierge, który pełni także szeroko rozumianą funkcję doradcy i opiekuna turystów. Concierge pomaga np. w umawianiu wizyt lekarskich, organizacji transportu na lotnisko, zarezerwowaniu biletów do filharmonii, teatru, kina. Z kolei o sprawy związane stricte z funkcjonowaniem hotelu najlepiej jednak zapytać w recepcji. Recepcjoniści wskażą też w razie potrzeby osoby odpowiedzialne za dany dział, np. reklamacji albo utrzymania porządku.

Gość podczas pobytu w hotelu nigdy nie jest pozostawiony sam sobie. Do jego dyspozycji pozostaje cały personel hotelowy, dla którego rozwiązanie wszystkich problemów klientów oraz rozwianie ich wątpliwości stanowi bezwzględny priorytet. Warto więc bez obaw z tej pomocy korzystać.